Eko škola

Ponosni smo na zlatni status naše eko škole.

Eko aktivnosti eko škole 2020./2021.

Eko aktivnosti eko škole 2019./2020.

Naši učenici ove su godine sudjelovali u različitim aktivnostima Eko škole. Obilježili su Dan planeta Zemlje (22. travnja) izradom kreativnih radova, recikliranjem te pisanjem eko poruka. Na taj način potaknuli smo naše učenike da predmete koji bi inače završili u košu za smeće maštovito upotrijebe te tako smanje količinu otpada koji nastaje, doprinesu očuvanju prirode i okoliša, a ujedno da se i kreativno izraze.

Anamarija Blagović

Učenici uče kako razvrstavati otpad.

Kako bi naučili iskorištavati otpad u uporabne svrhe, naši učenici izrađivali su različite kreativne radove.

Obilježavanje Dana kruha i zahvalnosti za plodove zemlje

Tog dana školom su se širili mirisi kruha, kolača, peciva. Učenici su se upoznali s postupkom izrade ukusnih kiflica i slastica. Vježbali su složene vještine i kreativnost nakon čega je slijedila degustacija u kojoj smo svu uživali.

Kako bi okolina škole bila što ljepša, učenici su sudjelovali u sadnji cvijeća u školskom kamenjaru. Učenici su kopali, sadili različite vrste cvijeća, zalijevali, čupali travu i očistili dvorište od smeća.

Obilježili smo i Dan voda te se priključili projektu “Najmlađi za vode Hrvatske 2019./2020.” Učenici su izradom likovnih radova podigli svijest o važnosti vode za prirodu i okoliš.

Naši učenici priključili su se projektu “Superheroja izradi, neka ti ekološka svijest proradi”. Cilj je projekta bio podučavati o važnosti ozonskog sloja na pametan, zabavan i edukativan način. Učenici su izradili svog superheroja.

Eko aktivnosti eko škole 2018./2019.

Eko aktivnosti eko škole 2017./2018.

Eko skupina izradila je plakat za Dan životinja (4. listopada). Učenici su učili o životinjama, tražili slike u časopisima, čitali i prepisivali zanimljivosti o omiljenim životinjama.

Iskorištavanje otpada u uporabne svhe

Učenici su izrađivali lanterne od staklene i plastične ambalaže koju su nam pomogli prikupiti roditelji. Zahvaljujemo roditeljima na suradnji u ovoj eko akciji.

Obilježavanje Dana kruha i zahvalnosti za plodove zemlje 

Učenici su se upoznali s procesom nastanka kruha kroz slikovne i video prikaze, pri čemu je stavljen naglasak na proširivanje prirodoslovne kulture i prednosti ekološke poljoprivrede. Prisjetili su se najdražih proizvoda od brašna. Vježbali su složene vještine i kreativnost sudjelovanjem u pripravku ukusnih kiflica i slastica nakon čega je slijedila degustacija kroz poticanje osjetila okusa i mirisa.

Eko projektni dan: Dan jabuka

Učenici su uz pomoć učitelja radili slastice od jabuka: džemove, sokove, štrudle, kolače, voćnu salatu i dr. Gotove proizvode učenici su prodavali u obližnjem kafiću “Lutvinka” te pritom naučili kako se trud i rad isplate. Učili su koliko je jabuka važna namirnica, te na koje se sve načine može konzumirati. Proučavali su putem interneta koje sve sorte jabuka postoje i  u kojem je zavičajnom kraju ima najviše. Izradili su plakat koji smo postavili u hodniku škole.

Od kartona i kaširanjem papira učenici su izrađivali čizmice za sv. Nikolu te različite ukrasne božićne predmete kao što su kuglice, anđeli, čestitke i sl. Sve predmete od otpadnog materijala učenici su prodavali na štandu mjesnog kafića te tako promovirali svoj rad.

Dan planeta Zemlje obilježili smo sadnjom cvijeća u dvorištu naše škole. Učenici su kopali, sadili različite vrste cvijeća, zalijevali, čupali travu, uređivali kamenjar i uredili naše dvorište. Tu su se posebno iskazali učenici iz odgojno-obrazovnih skupina S4, S5 i S7.

Nikolina Sentić

SVJETSKI DAN VODE

Učenici šestog razreda iz OŠ „Vjekoslav Klaić“ iz Garčina razmijenili su likovne radove s prigodnim porukama povodom Svjetskog dana voda (22.3.2018.) i Dana planeta Zemlje (22.4.2018.) s učenicima skupine 7 naše škole. Jedni drugima poslali su razglednice s ekološkim porukama vezanim uz očuvanje i zaštitu okoliša. Učenici su razmatrali čemu služi voda, što čini našem tijelu, koji su načini zaštite vode. Također, jedni drugima poslali su poruke za smanjenje zagađenja i očuvanja planeta Zemlje te su odgovorili zašto je svakom od njih Zemlja bitna. Neke od eko parola su: “Sadi cvijeće, ne bacaj smeće!”, “Filteri na tvornice za zdraviji zrak!”, “Zdrava flora i fauna=zdrav čovjek.”

DAN PLANETA ZEMLJE
Nakon eko parola učenici skupine 7 odlučili su urediti okoliš škole i posaditi cvijeće kako bi proslavili Zemljin rođendan.

“Za tebe je nešto možda smeće, za druge to predstavlja blago. Zato pazi gdje bacaš smeće drago. Žuta je za plastiku, plava za papir, zelena za staklo i crvena za baterije. To je mudrost sva za bolji i zdraviji svijet.”

Karlo Plehandžić

Svjetski dan vode obilježen i u PSP-u

Katarina Mirković, Branka Todorović

Dana 22.3.2018. učenici PSP 1 i PSP 2 obilježili su Svjetski dan voda. Kroz prigodne aktivnosti osvijestili smo važnost vode za zdrav i kvalitetan život čovjeka i svih živih bića na Zemlji. Izrađivali smo  plakat  na kojem smo prikazali u kojim se sve oblicima voda može nalaziti te kako kruži u prirodi. Također smo naučili razlikovati vode stajaćice i tekućice te nabrojati vode svoga zavičaja. Svi zajedno zaključili smo koliko nam je voda važna i da bi život bez nje bio nemoguć.

Eko nadzor Udruge „Lijepa naša“ našoj školi

Nikolina Sentić

Ove školske godine u nadzor rada naše eko škole došao je predsjednik udruge „Lijepa naša“ dr. Ante Kutle. Na samom početku, ulaskom u naše dvorište i zgradu škole izrazio je nezadovoljstvo zbog uvjeta u kojima radimo i provodimo eko program. Komentirao je da bismo trebali posjedovati vrt u kojem možemo s učenicima brinuti o voću, povrću, sadnji cvijeća itd. Daljnjim obilaskom škole, upoznavanjem učenika i pregledom rada izrazio je zadovoljstvo i ponos na sve nas koji smo dio ove škole.

Na odlasku nam je poželio  nastavak uspješnog provođenja eko aktivnosti i programa te nadu da ćemo dobiti veći i ljepši prostor kakav svi zaslužujemo.

Zelene knjižnice

Ana Rendulić, Nikolina Sentić

Nacionalni projekt Zelene knjižnice započelo je Društvo bibliotekara Istre 2011. godine. Cilj je projekta preko knjižnica educirati javnost i širiti svijest „o održivom društvu i nužnosti zaštite okoliša i to kroz: portal Zelena knjižnica, projekcije dokumentarnih filmova, stručna predavanja, tribine i promocije knjiga“ (izvor Zelena knjižnica). Ove su godine pozvane i školske knjižnice za uključenje u projekt kroz školske aktivnosti uz potporu dokumentarnih filmova o važnosti očuvanja okoliša i održivog razvoja koji su nam dani na korištenje za projekcije učenicima.

U suradnji s voditeljicom eko programa Škole, Nikolinom Sentić, provedene su dvije radionice: s učenicima polaznicima izvannastavne aktivnosti Eko skupina i učenicima 5.B razreda. Učenici 7. razreda gledali su film Život plastične vrećice (The Life of a Plastic Bag). Uslijedio je razgovor o tome zašto su plastične vrećice štetne za okoliš te zanimljivo izraženoj pouci filma: „Ne hrani čudovište od plastičnih vrećica. Reci ne plastičnim vrećicama. Koristi vrećice za višekratnu uporabu.“ Nakon toga, počeli smo djelovati u skladu s naučenim pa smo flomasterima za tkaninu ukrasili platnene vrećice te je svaki učenik ponio kući svoju sa željom da i roditelje nauči da ne gomilaju plastične vrećice.

Učenici 5.B razreda gledali su animirani film Čovjek (Man) u kojemu je kroz karikaturu prikazano kako je čovjek iskorištavao planet i naposljetku ga uništio. Uslijedio je razgovor o filmu te ilustriranje lošeg naspram dobrog ponašanja čovjeka prema okolišu. Nakon toga i oni su pogledali film Život plastične vrećice te zajednički ukrasili jednu platnenu vrećicu kojom smo ukrasili  pano u hodniku.

Eko škola stekla zlatni status

Hrvatsko povjerenstvo zaklade za odgoj i obrazovanje za okoliš pozvalo je našu školu na državnu svečanost Eko-škola u Zagreb, na kojoj nam je dodijeljen certifikat kojim smo prešli u zlatni status kao škola koja već deset godina brine za okoliš i uči djecu pravilnom ponašanju i čuvanju prirode. Na svečanosti je podneseno godišnje izvješće nacionalnog koordinatora i voditelja programa međunarodne Eko-škole u Republici Hrvatskoj – doc.dr.sc. Ante Kutle te smo prisustvovali predstavljanju aktivnosti raznih eko projekata i tako stvarali ideje za daljnji rad i napredovanje u osvještavanju učenika za ekološka promišljanja i djelovanja. Osnovna škola „Milan Amruš“ nastavlja svoj rad, sada sa zlatnim statusom te ovim putem zahvaljujemo svima koji su pomagali naš rad svojim kreativnim idejama, aktivnostima i savjetima. Molimo za nastavak dobre suradnje i želimo puno uspjeha našoj Eko-školi „Milan Amruš“.

Eko aktivnosti eko škole 2016./2017.

Ove školske godine učenici su bili marljivi i svojim sudjelovanjem u različitim aktivnostima pridonijeli ostvarivanju plana i programa Eko škole. Učenici su stvorili naviku svakodnevno razvrstavati otpad. Osvijestili su i primjerom pokazali bližoj okolini na koje načine recikliranjem možemo doprinijeti smanjivanju količine otpada. Izradom različitih predmeta učenici su vježbali finu motoriku, prepoznali ljepotu kreativnog izražavanja, ovladali tehnikom izrade određenog predmeta (košare, krpene lutke, pregače, tepisi, torbe) te su spremni sljedeću godinu kombinirati naučene tehnike i sudjelovati u stvaranju novih inovativnih ideja.

Eko kviz

Svjetski dan vode, 22. 3. 2017. obilježili smo kao PROJEKTNI EKO DAN naše škole. Učenici predmetne nastave sudjelovali su u organiziranom eko kvizu gdje su se natjecali podijeljeni u skupine pod nazivima „Bubamare“, „Leptiri“, „Ptičice“ i „Ribice“. Kviz se sastojao od 4 dijela: pismeni dio, slaganje slagalice, dopunjavanje teksta pjesmice o vodi i izrade slike od kolaža na temu zadane vode (more, jezero, potok, rijeka). Skupine „Ribice“i „Leptiri“ podijelile su 1. mjesto, a „Ptičice“ i „Bubamare“ 2. mjesto. Učenici su kroz ovo natjecanje ponovili znanja o vodi, prepoznali važnost vode za život svih živih bića, primjenjivali svoja znanja o vodi na zanimljiv način u interakciji sa prijateljima iz drugih razreda.

Učenici u odgojno obrazovnim skupinama izvodili su razne pokuse s vodom, pri čemu se poticalo istraživanje osjetilima okusa, mirisa i dodira. Poticao se razvoj kreativnosti, fine motorike i znatiželje. Učenici su se upoznali sa stanjima vode, istraživali su utjecaj vode na različite materijale (papir, tkanina, plastika). Saznali su neke zanimljivosti o vodi i proučavali koji predmeti plutaju, a koji ne. Uživali su u natjecanju „otopi led“ gdje su određenim sredstvima (šećer, sol, papar, soda bikarbona, limunska kiselina) po vlastitom izboru pokušavali što prije otopiti led.

Strip Kupa spašava Savu

Učenici polaznici izvannastavnih aktivnosti Eko skupine i Kreativne radionice su izradili strip kojim su sudjelovali na natječaju „Hrvatskih voda“na temu „Otpadne vode“.

Za nagradu smo dobili potvrdu i priznanje. Učenici su ponosni što će ovaj strip vidjeti i čitatelji školskog časopisa jer je to plod zajedničkog promišljanja i suradnje dvaju izvannastavnih skupina.

Nikolina Sentić, Maja Stanić

Skip to content