Datum objave: 4. ožujka 2020.

Obilježen Dan edukacijskih rehabilitatora

Dan edukacijskih rehabilitatora je 1.3., a u Hrvatskoj se obilježava od 2018.g. Naime, to je datum smrti profesora Tomislava Špoljara, koji je poznat kao jedan od prvih rehabilitatora u našoj državi. Profesor Špoljar se zauzeo za osnivanje i rad prvih odjeljenja za učenike s teškoćama u razvoju u Hrvatskoj. 1963. godine je osnovao Visoku defektološku školu koja je prerasla u jedini sveučilišni studij rehabilitacije, tadašnje defektologije u cijeloj državi. Proglašenjem 1. ožujka Nacionalnim danom edukacijskih rehabilitatora ističe se posebnost i važnost ove profesije diljem organizacija i ustanova kroz koje djeluju, ali i u široj društvenoj zajednici. Danas su rehabilitatori neizostavni stručnjaci u odgoju, obrazovanju i rehabilitaciji djece, mladih i odraslih osoba. Bogatstvom teoretskog, praktičnog i stručnog znanja kontinuirano utječu na pozitivne ishode rehabilitacije kao i otklanjanje predrasuda prema djeci s teškoćama u razvoju i osobama s invaliditetom te zagovaranje i promicanje prava djece s teškoćama u razvoju i njihovih roditelja.

Povodom dana edukacijskih rehabilitatora koji smo obilježili 2. ožujka 2020. u našoj školi organizirana su predavanja i radionica za rehabilitatore. Zanimljivo predavanje na temu „Pozitivni komunikacijski okviri u suradnji s roditeljima djece s teškoćama u razvoju“ održala je Nataša Gjuran, prof.  Istaknula je važnost efikasne komunikacije s roditeljima kao glavni razlog uspješnosti u dostizanju ciljeva rehabilitacije na obostrano zadovoljstvo. Upoznala nas je s tehnikama i strategijama kvalitetne komunikacije i različitosti u pristupu prema djeci. Uvidjeli smo kako djeci nismo samo učitelji, nego i veliki oslonac u njihovom životu. 

Drugo predavanje i radionicu je održala Andrea Gašpar Čičak pod nazivom „Ja- edukacijski rehabilitator“. Na radionici se ispunjavao upitnik kojim smo htjeli pitati/saznati kako se edukacijski rehabilitator osjeća na svom poslu i kako vidi svoj posao, njegove dobre i loše strane. Zbog kompleksnosti zanimanja edukacijski rehabilitatori često su izloženi profesionalnom stresu koji se očituje kroz različite emocionalne, fiziološke i psihološke reakcije. Radionicom smo htjeli rasteretiti sudionike te pozvati ih da podijele s nama svoje misli i osjećaje i da čujemo kako je to raditi na drugim mjestima.

Ono što nas je zanimalo je što to edukacijski rehabilitatori misle koje kvalitete i osobine mora posjedovati za rad u toj struci; kako se osjećaju u ulozi edukacijskog rehabilitatora i kako misle da ih drugi vide; koje su uloge i dužnosti edukacijskog rehabilitatora; što žele da drugi znaju o njihovom poslu; čime su zadovoljni, a čime nezadovoljni u poslu (te što misle da bi se moglo promijeniti).

Sudionici su u grupama razmjenjivali iskustva i vlastite misli. Odgovori koje smo dobili su bili zanimljivi i jako su se razlikovali. Dok neki nisu zadovoljni materijalnim uvjetima rada i misle da ih drugi ne vide, drugi sudionici su zadovoljni istim. Kao problem često navode nedostatak materijala za rad s djecom, ali to nadoknađuju svojom kreativnošću.

Istaknuli su da je za obavljanje ovog posla potrebno imati dobre komunikacijske vještine i organizacijske sposobnosti; sposobnost tolerancije, razumijevanja, ali i dosljednosti. Također, smatraju kako je iznimno važno da rehabilitator bude fleksibilan, pozitivan, smiren, strpljiv i da ima smisla za humor.  Naveli su da rade posao koji ne završava s radnim vremenom, već se često „nosi kući“, a također su iskazali neizostavnu ulogu roditelja koji su u cijelom rehabilitacijskom procesu i procesu učenja važni članovi tima.

Za kraj, svi sudionici su zaključili kako jako vole svoj posao te su zadovoljni svakim i najmanjim napretkom koji postignu kod djece.

Andrea Gašpar Čičak i Ivana Murat

O događaju pročitajte i na portalu SB plus:
https://sbplus.hr/slavonski_brod/obrazovanje/osnovno/uz_pomoc_roditelja_uspjeh_i_rezultati_dolaze_brze.aspx#.Xl9_CahKiUk (2020-03-04).

Preuzeto s portala SB plus
Preuzeto s portala SB plus

Pročitajte još

Svjetski dan svjesnosti o autizmu

Svjetski dan svjesnosti o autizmu

Antonija Vučković, mag. edu. reh. Dana 2. travnja obilježava se Svjetski dan svjesnosti o autizmu. U našoj školi obilježili smo ga raznim kreativnim i iskustvenim radionicama. Učenici su izrađivali podloge različitih tekstura, od različitog materijala. Gotovi radovi...

Projektni dan

Projektni dan

Tajana Tolić, mag. edu. reh. Dana 21. ožujka 2025. (petak) u Osnovnoj školi “Milan Amruš” obilježen je Dan Eko škole, kao projektni dan pod nazivom “Voda”. Cijeli dan bio je ispunjen raznovrsnim kreativnim radionicama i edukativnim igrama koje su potaknule svijest o...

Ljubičasti dan

Ljubičasti dan

Tajana Tolić, mag. edu. reh. Dana 26. ožujka u našoj školi obilježili smo Ljubičasti dan - Svjetski dan podrške osobama s epilepsijom. Pogledajte video: https://youtu.be/OxlfPLTVBW0

Skip to content