Uoči Svjetskog dana hrane, u osnovnoj školi ˝Milan Amruš˝ obilježili smo Tjedan zdravog školskog doručka, u periodu od 12. do 16. listopada 2020. godine.
Učenici razredne nastave provodili su aktivnosti vezane za važnost zdrave prehrane, stavljajući naglasak na važnost zdravog doručka te važnost tjelesne aktivnosti na naše zdravlje. Učenicima se ukazala važnost zdravog doručka koji osigurava učenicima energiju za uspješno svladavanje nstavnog gradiva te izvanškolske aktivnosti, kao što je kvalitetno provođenje slobodnog vremena.
Učenici su proučavali različite vrste zdravih namirnica (različito voće, orašaste plodove, zobene pahuljice). Namirnice su proučavali svim osjetilima (raspoznavali njihov izgled i različitost, miris i okus). Kušajući različite vrste voća razlikovali su okus kiselo-slatko te izražavali doživljaj ekspresijom lica.
Za vrijeme doručka razgovarali smo koja je namirnica u današnjem doručku posebno zdrava te što sve može sadržavati zdravi doručak (pahuljice, marmelada, maslac, jaja, mlijeko, voće). Svoje znanje prenijeli su na radni list te obojali zdrave namirnice i još jednom ponovili koje su to.
U suradnji s roditeljima, učenici su prikazali i svoj doručak kod kuće.
Također smo pomoću antropometrijskog mjerenja visine i težine izračunavali ITM za učenike kombiniranog odjela 1. i 2. razreda te spoznali još jednom važnost zdrave prehrane i tjelesne aktivnosti. Na kraju su učenici razredne nastave izradili interaktivni plakat koji sadržava zdrave senzorne tanjure koje učenici mogu taktilno opipavati, uspoređivati osjete hrapavo-glatko te sortirati voće od filca u košaru. Plakat je izložen u hodniku škole.
Učenici 4. razreda izradili su trodimenzionalnu piramidu zdravog doručka.
Učenici razredne nastave od 1. do 4. razreda
Katarina Šarčević Ivić-Hofman, učiteljica edukacijski rehabilitator
Irma Stanivuković, učiteljica razredne nastave
Marta Prohaska, učiteljica edukacijski rehabilitator – mentor
Učenici odgojno-obrazovne skupine PSA 5 su prepoznavali, pokazivali i imenovali različite vrste namirnica. Razgovarali su o zdravim i nezdravim namirnicama i o tome kako je za zdravlje važno jesti što više zdravih namirnica, voća i povrća. Učenici su zatim sortirali namirnice na zdrave i nezdrave te još jednom imenovali svaku namirnicu. Na kraju sata su ih oprali, ogulili i narezali voće i mrkvu te su se učenici počastili zdravim namirnicama i osigurali svoju dnevnu dozu vitamina.
Učenici odgojno-obrazovne skupine PSA 5
Sanja Soldan, učiteljica edukacijski rehabilitator
Ljiljana Lovrić, pomoćnica u nastavi
Učenici odgojno-obrazovne skupine OOS 7 napravili su zdravu zobenu kašu s voćem te ju naposljetku kušali. Razgovarajući o zdravim namirnicama, učenici su izradili plakat.
Učenici odgojno-obrazovne skupine OOS 7
Valerija Devčić, učiteljica razredne nastave
Ana Sedlić Vukoje, pomoćnica u nastavi
Učenici 7. razreda zajedno sa svojom učiteljicom edukacijskom rehabilitatoricom Brankom Todorović organizirali su razredni kviz o zdravoj prehrani koristeći svoje digitalne kompetencije putem tableta.
Na kraju, izradili su školski tjedni jelovnik zdravog doručka prema smjernicama za prehranu u osnovnim školama.
Katarina Šarčević Ivić-Hofman